Hoxe en día, coas imaxes 3D ou coas nosas tecnoloxías actuais temos dispoñible a posibilidade de retractar obxectos facilmente dende calquera punto de vista. Sen embargo, nos tempos antigos non era así. Moitos pintores, para poder chegar a debuxar os obxectos noutros tipos de orientación ou punto de vista, tiveron que facer uso do seu inxenio para inventar mecanismo que, aproveitando os raios de luz, proxectaron novos ángulos das imaxes. Vamos botar un repaso a uns poucos.
1.- Instrumento de perspectiva no Grabado de Durero
Esta imaxe data ao ano 1525, é dicir, século XVI. Un período para nós moi arcaico. Como podemos ver, dúas persoas estás traballando cun mecanismo que lles permita ver o instrumento dende unha perspectiva diferente para poder usala para o debuxo. Consiste nunha corda que coa axuda dun pequeno espello proxecta no papel uns puntos que trazan o instrumento para orientar a súa pintura na perspectiva que podemos observar. É moi curioso ver o apañados que eran na época e seguramente tamén moi perseverantes, pois lles levaría moito tempo descubrir iso.
2.- A cámara lúcida
Instrumento amplamente empregado no debuxo técnico. Ponse o obxecto que se desexa pintar en fronte nosa, e diante dun ollo temos un cristal ao que se proxectan os raios de luz da figura. Así, veremos ante o papel os trazos necesarios para retratala.Un mecanismo máis sinxelo que o anterior.
Está dotada dunha historia moi longa e moita influencia, por ende, no arte. O seu funcionamento é fácil, como podemos ver, o obxecto será colocado diante da dita cámara, proxectándose diante del unha sombra inversa que o porá ao revés. Tamén pódese usar para outros usos, o cal fixo que fose empregada tamén para facer grandes pinturas.
4.- O velo traducente ou o velo de Alberti
Foi a primeira máquina de perspectiva. O velo de Alberti consiste nun hilos grosos que se interpoñen entre o debuxante e o obxecto de debuxo, de modo que este se poida debuxar a unha escala natural. Foi inventado polo filósofo, matemático e arquitecto Leon Battista Alberti no século XV. Este invento considérase un dos principais antecedentes ideolóxicos da fotografía.E nada máis por agora, destaquei catro métodos de efectos de perspectiva usados nunha época na que a tecnoloxía non podía facer nada polos artistas e tiveron que usar o seu inxenio. Cabe destacar a cámara escura e o velo de Alberti pola súa relevancia e inxenio.
Grazas por ler!
Adrián Fdez. Sánchez BAC 1ºD
Comentarios
Publicar un comentario