Ir al contenido principal

OS MÉTODOS DE EFECTOS DE PERSPECTIVA ANTIGOS

 Hoxe en día, coas imaxes 3D ou coas nosas tecnoloxías actuais temos dispoñible a posibilidade de retractar obxectos facilmente dende calquera punto de vista. Sen embargo, nos tempos antigos non era así. Moitos pintores, para poder chegar a debuxar os obxectos noutros tipos de orientación ou punto de vista, tiveron que facer uso do seu inxenio para inventar mecanismo que, aproveitando os raios de luz, proxectaron novos ángulos das imaxes. Vamos botar un repaso a uns poucos.


1.- Instrumento de perspectiva no Grabado de Durero 

Grabados de Alberto Durero | Jesús M. Ruiz

Esta imaxe data ao ano 1525, é dicir, século XVI. Un período para nós moi arcaico. Como podemos ver, dúas persoas estás traballando cun mecanismo que lles permita ver o instrumento dende unha perspectiva diferente para poder usala para o debuxo. Consiste nunha corda que coa axuda dun pequeno espello proxecta no papel uns puntos que trazan o instrumento para orientar a súa pintura na perspectiva que podemos observar. É moi curioso ver o apañados que eran na época e  seguramente tamén moi perseverantes, pois lles levaría moito tempo descubrir iso.

2.- A cámara lúcida

 

 

Instrumento amplamente empregado no debuxo técnico. Ponse o obxecto que se desexa pintar en fronte nosa, e diante dun ollo temos un cristal ao que se proxectan os raios de luz da figura. Así, veremos ante o papel os trazos necesarios para retratala.Un mecanismo máis sinxelo que o anterior.

3.- A cámara escura

La Cámara Oscura | t o d o – f o t o g r a f i a

 Está dotada dunha historia moi longa e moita influencia, por ende, no arte. O seu funcionamento é fácil, como podemos ver, o obxecto será colocado diante da dita cámara, proxectándose diante del unha sombra inversa que o porá ao revés. Tamén pódese usar para outros usos, o cal fixo que fose empregada tamén para facer grandes pinturas.

4.- O velo traducente ou o velo de Alberti

Máquina de la perspectiva.

Foi a primeira máquina de perspectiva. O velo de Alberti consiste nun hilos grosos que se interpoñen entre o debuxante e o obxecto de debuxo, de modo que este se poida debuxar a unha escala natural. Foi inventado polo filósofo, matemático e arquitecto Leon Battista Alberti no século XV. Este invento considérase un dos principais antecedentes ideolóxicos da fotografía.


E nada máis por agora, destaquei catro métodos de efectos de perspectiva usados nunha época na que a tecnoloxía non podía facer nada polos artistas e tiveron que usar o seu inxenio. Cabe destacar a cámara escura e o velo de Alberti pola súa relevancia e inxenio.

Grazas por ler!


Adrián Fdez. Sánchez BAC 1ºD

 

Comentarios

Entradas populares de este blog

ELEMENTOS DA IMAXE- PLANOS E ANGULACIÓN

O plano é un elemento fundamental da imaxe. O plano dende onde sacamos a imaxe pode cambiar completamente a súa composición, e, por ende, o seu significado. Nesta entrada vamos a ver diversas fotos que van a servir de exemplificación da importancia do plano.   PLANOS DE ENCUADRE Plano detalle Primerísimo primer plano Plano medio corto     Plano medio largo Plano americano Plano entero Gran plano xeral PLANOS DE ANGULACIÓN NO COMPAÑEIRO   Coa axuda do meu compañeiro facendo como modelo, fixen unhas fotos sobre el aplicando os diversos planos dende os que podes capturar a unha persoa. Velaquí os resultados:   Plano cenital Plano picado   Plano normal Plano contrapicado   Plano nadir PLANOS ABERRANTES Estes planos consisten en sacar unha foto inclinando levemente a cámara e sen ningunha estrutura previa. Exemplos capturados no edificio A do instituto:  Esta entrada está suxeita a actualizacións nos seguintes días. Grazas por ler! Adrián Fdez. Sánchez BAC 1ºD

EXPOSICIÓN DE PETER LINDBERGH- CRÓNICA

 O pasado mércores 23 de febreiro realizamos unha saída lectiva cara A Coruña, onde visitamos xunto a algúns profesores dúas exposición: unha do recoñecido artista Peter Limberg e outra enfocada ás mulleres no arte, no edificio de Afundación. Nesta crónica, centrarémonos sobre todo na primeira.  Na exposición de Peter Limberg, puidemos visualizar diversas e numerosas fotografías do susodito autor. Esta tivo lugar na zona portuaria, o que a dotou dunha singularidade espectacular, pois antes de entrar ao edificio da exposición, esta zona contén uns containers nos que poderemos ver exposta obra súa e escritos de xente famosa sobre el. Unha vez dentro, pareceume interesante a súa amplitude, pois conta cunha entrada na que podemos ver un documental  sobre o autor. Logo, temos unha espazosa sala onde están expostas todas as súas obras. Mediante a visualización destas, poderemos máis ou menos sintonizar co toque único que o autor exercía sobre as súas fotografías, esa manifestación da realida

IMITACIÓN DE ESTILO: CHEMA MADOZ

 Como traballo final da asignatura, tentei imitar o estilo do autor Chema Madoz en 3 fotografías. Para elo, usei a un compañeiro, distintos obxectos do centro e un fondo branco. Velaquí, os distintos resultados, cada imaxe con un nome posto por min: Disctoaster Paint it black Sabedoría protexida